Aku & Blog Baru BAB 1 : KisahKu


Pada petang yang lalu , saya dapat idea untuk membuat blog sendiri.. Saya 'khusyuk' membuat blog ini, saya mencari tutorial di blog LyssaSecret dan blog-blog yang lain...Saya tidak berputus-asa untuk mencari tutorial-tutorial itu..                                                                                                                                        Nampak gayanya... Hampir pukul 7.00 malam. Jadi, saya membuat keputusan untuk menyambung semula pada hari esok..
Pada pagi hari jumaat, saya bersiap untuk pergi ke sekolah. Selepas itu, saya bersarapan di dapur. Kemudian, saya mengambil bekalan yang ibu saya masak. Saya terdengar bunyi enjin kereta merengek seperti ini 'hek..hek..vroom' (begitulah bunyi enjin kereta saya. "KONONNYA". Apabila sampai di sekolah,saya terus pergi ke kawan saya..'Yana!' seperti itu lah gaya saya memanggil rakan sekelas saya.."iyoo" nampak gayanya Yana cuba menggelikan hati kawannya dengan dialik Bahasa Kelantan.."Awak tak mahu menegur saya ke?!" kata Farhana dengan muka yang agak serius.."Ye,Farhana!!" Sheera menahan rasa ingin mencekik kepala kawan baiknya yang selalu mengharapkan sesuatu."yes!" kata Farhana dengan nada suara yang agak ayu...Apabila SESI TEGUR -MENEGUR SUDAH TAMAT ,  mereka pun bersedia untuk belajar. Matapelajaran pada pukul 7:45 ialah Matematik, Selepas itu , Bahasa Arab , Kemudian , Bahasa Malaysia dan Matapelajaran terakhir pada Hari Jumaat ialah Bahasa Inggeris..Masa yang ditunggu-tunggu ialah,pulang ke rumah dan terus membuka blog...
(ITU SAHAJA CERITA CIK SHEERA HARI NI.TUNGGU,CIK SHEERA BUAT BAB 2 PULAK YEA? NANTIKAN DAN BACALAH) ASSALAMUALAIKUM..SALAM SAYANG SERTA SENYUMAN :)

THANKS FOR READING

No comments: