SI CILIK (BAB 1: Si Cilik dan Si Pintar)


Si cilik yang bernama Nur Cinta Sumaiyah. Kawannya yang bernama Nur Ain Shaqierah juga pintar. Nama yang agak sesuai dan sempurna. Pemikiran yang amat luar biasa. Seperti orang yang sudah matang. Kadang-kala , ayat mereka akan bertukar-tukar , "Apa?! Ni bukan baju MUSLIMAH.." , "Haa, tudung bawal ni sesuai untuk muslimah macam kita!"
           Amboii....Mereka seperti Puteri yang LUAR BIASA!

Wokeyh, 'Back to the topic' , Nur Cinta Sumaiyah, dikenali sebagai Cinta atau Maiyah.. Seorang pengawas yang lemah lembut tetapi tegas(Aiyoo, macam mana tu?).. Nur Ain Shaqierah, dikenali sebagai Qierah atau Sheera ( aik nama dia macam Sheera la! Muka pun macam sama je! :3) seorang pengawas pusat sumber yang KREATIF tetapi GANAS.. Mereka ialah sahabat selamanya(Bestie Forever). Suka berkongsi cerita antara satu sama lain.. Mereka mempunyai hobi yang sama... Tetapi , apa yang lain ialah...





                          Fans Club kegemaran(Bola Sepak). Cinta menggemari Manchester United dan juga Barcelona. Manakala Sheera pula meminati Chelsea dan juga Liverpool.. Tapi.. Banyak juga lah persamaan antara Sheera dan Cinta nii..(Yela tu :P) Dan..Apa yang lain antara Sheera dan Cinta pun, boleh tahan lah.... Cita-cita kami ialah ingin menjadi Detective seperti DETECTIVE HAPPAK...Cuma ingin tahu siapa yang "GOSSIP" antara salah satu daripada mereka..



                                                                                                                                           bersambung.....

No comments: